Skip Navigation Links

فروش سریع کالا با استفاده از پیامک

نوشته شده درتاریخ : 1394/04/15 ساعت : 11:03:19

از نکات ارایه شده علاوه بر استفاده در بازاریابی پیامک می توان در انواع بازاریابی های دیگر نیز استفاده کرد :

۱- برای پیشنهادات فروش، حداقل تعیین کنیم تا مشتریان از وضعیت موسوم به فلج عمل یا  Action Paralysis خارج شوند.

مشتریان بسیاری همواره از شروع به همکاری می ترسند. به مشتریان خود بگوییم که شروع همکاری با ما سهل، بی‌دردسر و کم‌خرج است. تکنیک هایی ساده برای نشان دادن این سهل بودن؛ مانند تخفیف اولین یا عدم دریافت هزینه در جلسه اول همکاری از آن جمله است. یافته‌های رابرت چیالدینی، روانشناس برجسته جهانی، نشان می‌دهد که افزودن یک حداقل به یک درخواست، توانست میزان کمک‌های خیریه به انجمن سرطان آمریکا را تا ۷۸ درصد افزایش دهد. بنابراین با مشتری به‌تدریج وارد همکاری شویم تا دیوارهای مقاومت ذهنی او فرو بریزد.

۲- از قدرت برچسب‌گذاری مثبت غافل نشویم و برچسب های افتخار به مشتریان بدهیم.

بهتر است مشتریان خود را به عنوان جزیی از سازمان و شرکت خود بپذیریم و آنها را جزئی از گروه خود بدانیم و اصطلاحاً مشتریان را نشان‌دار کنیم. زمانی که مشتریان خود را عضوی از خانواده سازمانی شما بدانند، روحیه خرید آنها تقویت می شود. روش هایی مثل ارائه کارت عضویت، کارت هواداری با مزایایی مانند تخفیف، تاثیر قابل قبولی بر ارتقای فرایندهای سازمانی و در نتیجه فروش بیشتر می‌گذارند.

۳- انواع خریداران را بشناسیم.

با توجه به تحقیقات، سه دسته خریدار وجود دارد. مقتصد ها به میزان ۲۴%، میانه روها ۶۱%، دست و دلبازها ۱۵%.

فروش محصول به میانه رو ها و دست و دلبازها به مراتب ساده تر از مقتصدها است و با یادگیری تکنیک های ساده فروش میتوان آنها را ترغیب به خرید نمود. اما برای فروش به مقتصدها باید از تکنیک سرشکنی قیمت استفاده کنیم. به این صورت که ارزش مادی را به گونه ای دیگر بیان کنیم، مثلا اگر اشتراک سالانه محصولی ۶۰ هزار تومان است آن را به صورت ماهانه ۵ هزار تومان یا روزانه ۱۶۵ تومان بیان کنیم. به علاوه بهتر است از هزینه‌های جانبی تا حد ممکن بکاهیم. مواردی مانند هزینه خدمات و مالیات در رستوران‌ها، عاملی بسیار بازدارنده برای خریداران مقتصد است.

۴- اشتباهات رخ داده را بپذیریم و تقصیر را به گردن مشتریان نیاندازیم.

یک جمله معروف در بین صاحبان کسب و کارها وجود دارد که می گوید: همیشه حق با مشتری است.  در صورتی که شما در طی روال کاری و سازمانی، اشتباهات رخ داده شده از جانب خودتان را صادقانه بپذیرید، اعتماد و اطمینان مشتریان بیش از پیش نسبت به شما افزایش می یابد.

۵- با سرعت عمل و پیشتازی، مغز مخاطبان را شیفته کنیم.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که کورتکس پیشانی مغز، زمانی که انتظار چیزی را داریم، به‌ شدت فعال می‌شود. یادآوری نقش محصولات یا خدمات خود و تمرکز بر دستاوردهای فوری و مواردی مثل تحویل فوری، مشوقی عالی برای تحریک نیاز مخاطبان به خرید محسوب می‌شود.

در تمامی این موارد می توان بازاریابی پیامکی، که شاخه ای بسیار پرکاربرد از انواع بازاریابی ها است را ترکیب نمود و با استفاده از یافته های علوم روانشناسی، شرایطی را فراهم آورد که مشتریان تصمیم به خرید آنی بگیرند و در غیر اینصورت با شما تماس بگیرند تا با اطمینان بیشتری تصمیم به خرید بگیرند. در این صورت می توان گفت که شما از پنل اس ام اس به بهترین شکل ممکن بهره برده اید و از امکانات آن در جهت توسعه فروش استفاده بهینه کرده اید.